torsdag 10. mars 2011

Vår beste dag

Kom og lytt til lyset når det gryr av dag
Solen løfter sin trompet mot munnen.
Lytt til hvite sommerfuglers vingeslag;
Denne dag kan bli vår beste dag!
Stien som vi gikk i går er like ny,
Hemmelig som ved vårt første morgengry;
Mangt skal vi møte – og mangt skal vi mestre
Dagen i dag – den kan bli vår beste dag.

Kom og lytt til dypet når vi ror mot dag,
Hør, maneten stemmer sine strenger.
Løfterik er tonen i et fiskevak,
Denne dag kan bli vår beste dag!
Fjorden vår er like ny og blå og blank,
Blikket ditt er fritt og ryggen like rank,
Mangt skal vi møte – og mangt skal vi mestre
Dagen i dag – den kan bli vår beste dag.

Kjære lytt til mørke når vår dag er gått,
Natten nynner over fjerne åser.
Mangt har dagen skjenket oss av stort og smått,
Mer, kan hende, enn vi har forstått,
Månen over tun og tak er like ny,
Men tier stille om vårt neste morgengry.
Mangt skal vi møte – og mangt skal vi mestre
Dagen i morgen skal bli vår beste dag.



Denne sangen har jeg blogget før. Faktisk er det det blogginlegget med flest treff viser statestikken min.Den gangen var det Erik Bye som sang sangen. I dag valgte jeg å la Marit Larsen synge sangen hans. Denne sangen kom opp i en samtale i dag og jeg fikk lyst å leite den fram igjen.Tror ikke jeg vil kommentere sangen noe mer, den taler for seg selv.

6 kommentarer:

  1. Nydeleg verson av ein fantastisk flott sang! Og så sant! Mangt skal vi møte... men dagen kan bli den beste likevel! :)

    Tusen takk!

    SvarSlett
  2. Å, den er så vakker! Jeg har hørt den igjen og igjen, Marit Larsen sin versjon, og den gjør meg rolig og glad hver gang :)

    SvarSlett
  3. Hei!! Enig!! Sangen er fantastisk!! Erik Bye synger den som den gamle mannen han var da, Marit Larsen løfter den opp på til sin ungdom. Nrk bruker den slik at jeg blir stolt av arbeidsplassen min!! Ha en fin helg!! AnneK:-) ( Bloggen din har blitt så lys og fin!!)

    SvarSlett
  4. Nemmen Beathe, her var nytt design siden jeg var innom sist, heftig og sommerlig :-) likte det, sangen også :-)

    Klem til deg

    SvarSlett
  5. Ja, den er flott!
    Og den er fin når begge syng den, på sin måte..

    *God helg klem*

    SvarSlett
  6. Fantastisk sang!

    Det ligger en slik award-sak til deg på bloggen min =)

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)