søndag 5. mai 2013

Noen glimt fra Herøy kirke

 De siste ukene har jeg brukt mye tid på symbolene i Herøy kirke. Har hatt både 3. og 5. klassinger på kirkebesøk, + at jeg har hatt med meg en gruppe konfirmanter med kamera som har utforsket kirken. Her er noen glimt inn i den vakre kirken vår.
Herøy kirke er tegnet av Kine Tambs og Hans Petter Madsø i arkitektfirma Madsø-Sveen i Trondheim. Den sto ferdig i februar 2003, etter at den gamle kirken brant ned i jula 1998. Kunsten er laget av kunstner Per Odd Aarrestad.



2 kommentarer:

  1. Så flott kirke! den kan jeg tenke meg du er stolt av :)
    Lurer på hvordan det går med deg, i flytteprosess og alt som skjer? tenker på deg. Håper kommende uke blir fin, fine deg. klem klem

    SvarSlett
  2. Så fin og annerledes, spesiell, men helt forskjellig enn hva jeg er vant til fra min kant av landet. Hadde vært så superkjekt å sett den uttenfra... hint hint :-)

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)