mandag 7. desember 2009

7. desember

I dagens innlegg lar jeg Ole Paus få tale. Først gjennom sangen som er dagens tekst i mine kolegaer sin adventskalender. Dette er egentlig en Lina Sandell sang, men Ole paus har gjort den til sin. Desverre fant jeg ikke den på nett, så jeg får bare delt teksten med dere, men den er på juleplata Ole paus gav ut for et par år siden, og jeg anbefaler den gjerne.

Bred dine vide vinger.
Bred dine vide vinger,
over meg som liten er
og la meg få gå til hvile
hos deg som har meg kjær.
vær min trøst og gi meg din styrke
gjør meg klok og gjør meg hel
og la lyset alltid skinne
på mitt liv og i min sjel

Gi meg tro hver gang jeg tviler,
reis meg opp og vis meg vei
og la meg alle dager
få følge etter deg
Fri oss fra det onde,
pass på store og på små
og la freden senke seg
over oss når natten faller på.

Jeg fant altså ikke denne på nettet, men Jeg fant Ole Paus sin Josef Historie, som avsluttes med deilig er jorden. Håper du tar deg tid til å se dette i dag.

2 kommentarer:

  1. Åh... eg eeelskar den historia om Josef:) Takk!:)

    God adventshelsing frå Lønnetunet

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Tusen takk :)
    Kjersti

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)