torsdag 21. juni 2012

De gode møtene- i mellomrommet

Ett er nødvendig
Ett er nødvendig – her
i denne vår vanskelige verden
av husville og hjemløse:
Å ta bolig i seg selv.
Gå inn i mørket
og pusse sotet av lampen.
Slik at mennesker på veiene
kan skimte lys
i dine bebodde øyne.
-Hans Børli-

Jeg er så heldig å få lede en veiledningsgruppe for kirkelig ansatte.
Ca en gang i måneden møtes vi for å dele historier fra arbeidshverdagen.
Vi forteller, og lytter, speiler og deler.
Mange ganger føles det som å være på hellig grunn.

Det er et utrolig privilegium å få del i andre menneskers liv.
Drømmer, nederlag og seier.

I dag har vi vært sammen. Siste gang før sommeren, og for noen, siste gang i denne gruppen.
Den indre minnebrikken er full av gode ord fra fine mennesker.

Som sommeravslutning tok vi idag siste del av samlingen ute.
Alle hadde med seg litt mat hver. Vi fant en nydelig plass og hadde noen gode timer i sola og med hverandre.
Jeg føler meg heldig og velsignet som får kjenne disse fine menneskene, og gå et stykke sammen med dem.


Det er et privilegium å være sammen med mennesker som virkelig lytter til det du sier, og tar imot ordene dine på en god måte. Må denne sommeren bli full av gode samtaler for oss alle. Ta deg tid til å virkelig lytte til de menneskene du møter. Våg å dele, og ta imot.

4 kommentarer:

  1. Så fint og inspirerande innlegg!! Det er kjempeviktig å ha gode kollegaer, og fine møteplassar:) Klem, og ei god veke til deg!

    SvarSlett
  2. Flott innlegg! Høres ut som en fin gruppe mennesker:). Ha en fin sommer!

    SvarSlett
  3. Kjære deg, det du skriver er så viktig - det å møte hverandre på en god måte, lytte og være tilstede. Viktig. En veiledningsgruppe høres fint ut. Jeg har også vært med i flere slike - og syns det har vært og er veldig verdifullt. Jo mer jeg leser på denne bloggen din, jo mer ser jeg at vi har nokså mye felles ;) Håper du har gode dager og at solen skinner der du er - vi får uansett håpe at sommeren snart kommer for fullt. Her skinner nemlig ikke solen...ute - inne derimot er det nå mye bedre :) mye fint som har skjedd siste tiden og det er jeg så gla for. Ønsker deg en flott helg. god klem til deg

    SvarSlett
  4. Her får en påfyll du Beate, både av det kroppen og det sjela trenger :-)) Sommerstemning og de gode samtaler. Litt for lite av dem innimellom desverre, ikke flink nok kanskje til denslags, må skjerpes!! takk som minner meg på akkurat det :-)

    Ja jett du jente at jeg tenkte på deg tusen ganger på vei til og fra Runde. Syntes jo å å kjenne igjen noen av de stedsnavna du har skrevet på denne bloggen. Å FOR en tur og FOR ei øy, det var skikkelig kjempekjekt der ute. Det var den lokale fotogruppa vår som var på tur, lå over flere netter på Christineborg Kysthotell, hos selveste ordføreren i Herøy, kjempegreit faktisk.

    Nå skal jobbes noen uker til ferie igjen!! men holder ut. Ser ut som du gjør det også, piknikk å greier, kos deg i sommer og blomsterenga.

    Varm varm Anneklem.

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)