søndag 2. mai 2010

Konfirmasjonstid!

I dag hadde vi første runde med konfirmasjoner her hos oss.
46 av konfirmantene mine ble konfirmert i dag, og så er det resten neste søndag.
Dager som i dag skulle jeg ønske jeg kunne være to plasser på en gang,
sånn at jeg fikk være med på konfirmasjonsgudstjenestene i begge kirkene..
men den evnen har jeg vist ikke fått.
Men i hjertet har jeg vært hos alle sammen :)
I går gikk det i klipp og lim, og kortfesting på 46 roser, så alle konfirmantene mine kunne få en liten hilsen. En vakker bukett roser, til en vakker bukett konfirmanter :)
Herre, du som kaller på oss alle,
du som hører oss og våre bønner,
takk for gledesdagen som du gir oss.
Gå med oss i dag og alle dager.

Herre, hør vår bønn for våre unge,
du som kjenner alle deres tanker.
Gi dem mot og vilje til å leve.
Gå med oss i dag og alle dager.

Herre, takk for at du vil gå med dem,
gjennom alt de kommer til å møte.
Hold dem fast og gi dem troens trygghet.
Gå med oss i dag og alle dager.

Herre, hjelp oss så vi aldri glemmer,
vi er tegnet med ditt kors for livet.
Vis oss hvilket håp vi dermed eier.
Gå med oss i dag og alle dager.
Sindre Eide nr 99 i salmer 97

3 kommentarer:

  1. Hei Beate! Lenge sidan sist! :) Fine ord du deler med oss i dag. Håper du har det bra!
    Ynskjer deg ei flott, ny veke!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  2. Tenkte det same som Elin :-)

    Så flott at kvar enkelt får ei helsing frå deg..

    Ha ei fin veke!!

    SvarSlett
  3. Den salmen er så vakker. Den prøver jeg å stikke inn til mine konfirmanter også. Har ofte avsluttet preken på konf.dagen med den! Ha en god pustepause før neste kull nå, Beate!

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)