søndag 27. juni 2010

Norge rundt for kreftsaken

Christoffer Remøy Endresen, en 18 år gammel gutt fra Herøy sykler Norge rundt for kreftsaken. Målet er å sykle fra Fosnavåg, til Lindesnes, til Nordkap og tilbake til Fosnavåg. (5307 kilometer) Han har også et mål om å samle inn 1 million kroner til kreftforsking. Hvordan og hvorfor han fikk denne utrolige ideen kan du lese her. Han syklet fra Fosnavåg lørdag 19. juni. I dag søndag 27. juni er han på vei til Gjøvik. Akkurat hvor han er NÅ kan du se her.
Jeg oppfordrer deg til å følge reisen hans på hjemmesiden hans, eller på facebookgruppen. Hjemmesiden oppdateres med blogging hver kveld, og det er både spennede og inspirerende å følge ham. Jeg lar meg virkelig imponere!

Vi kjenner alle noen som blir rammet av kreft. Faktisk rammes 1 av 3 nordmenn av en eller annen form for kreft. Det er mange. Heldigvis blir mange friske igjen, men det er alt for mange som må gi opp kampen. La oss hjelpe Christoffer å samle inn penger, så flere kan få hjelp, og kunnskapen kan bli større.

Jeg overfører noen penger i dag, og oppfordrer alle dere andre til å gjøre det samme. Skriv gjerne om det i bloggen din, så får flere høre om det. Kanskje kan han med hjelp av oss bloggere klare å samle inn godt over milionen. Hvor du skal sette inn pengene kan du lese om her

4 kommentarer:

  1. Vilken prestation, jag ska genast börja följa denne unge man! Tack för tipset!

    SvarSlett
  2. Slikt står det respekt av!!! tar av meg hatten for den gutten..., eller vel, ikke hatt, men rufser litt på håret enn så lenge. Har jo gjennom jobben sett litt for mye av hva den sykdommen kan utrette av smerte og sorg jeg også.

    Så trist å lese om din kjære mormor Beate, føler med deg :-) en plass vil alltid være tom i ditt hjerte, men fyll det med gode minner min kjære venn, for dem har du sikkert mange mange av.

    Anneklem i kvelden til deg, en god varm en også.

    SvarSlett
  3. Flott tiltak! Og flott av deg å opplyse om dette!
    Tusen takk for så fin helsing inne på bloggen min!

    Ynskjer deg ei vakker veke mot juli!

    God klem frå Elin :)

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)