lørdag 2. januar 2016

sjokolade med granateple og nøtter

Nyttårsaften feiret vi sammen med venner. I år hadde jeg meg med meg et fat med hjemmelaget konfekt. Blant annet laget jeg sjokolade med granateple og valnøtter. Jeg lar meg lett inspirere av alle de lekre bildene på instagram og blogg, og da jeg så mat på bordet sin oppskrift på sjokolade med granateple og pistasjnøtter måtte jeg bare prøve. Dvs jeg er ikke så glad i pistasjnøtter, så jeg valgte valnøtter istedenfor. Ikke like lekkert, siden de mangler den lekre grønnfargen, men veldig godt!


Smelt 200 gr sjokolade. Jeg brukte lys kokesjokolade, bruk det du har og liker best

Rens ut frøene på et granateple, og hakk en neve eller to med nøtter


 Smelt sjokoladen i vannbad, og hell sjokoladen over i en form. 
Strø nøtter og granateple over. 
Bruk gjerne en gaffel for å trykke de litt ned i sjokoladen.

Sett formen kaldt til sjokoladen har stivna. Deretter er det bare å dele opp sjokoladen og servere.

2 kommentarer:

  1. Åh! dette ser veldig godt ut! Må teste det ut ved første annledning.... jeg må bare fullføre veddemålet først :P

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)