tirsdag 19. juni 2012

Sammen om det viktigste!


Helga som var var det sommerfestival i Herøy med konserter og mye kjekt program. Masse som skjer for store og små. Kirkene i Herøy har også en viktig plass i denne festivalen.
Lørdag samlet vi i overkant av 40 unger til barnegospelseminar, og konsert.
Vi hadde besøk av Team Sulebakk, en fantastisk flott familie fra Frekhaug utenfor Bergen.
Hvis du driver barnekor eller har en barnegruppe og tenker at det hadde vært kjekt med en konsert, et familiemøte eller lignende kan jeg varmt anbefale denne familien. Du kan lese mer om de HER


Søndag var det storfamiliegudstjeneste på Allmenningkaia. Bare noen timer før var det konsert med cc cowboys og dans på den samme plassen.. Gudstjenesten er et samarbeid mellom Den Norske Kirke, Frikirka og Sion (Pinsevennene).
 Vi samlet mellom 3 og 400 mennesker til gudstjeneste. Utrolig kjekt å være der sammen fra alle kirkesamfunnene, og med mennesker i alle aldre. Det er virkelig en storfamilie- samling.
 Temaet for gudstjenesten var Skal/skal ikke og det handlet om nestekjærlighet, om det å våge å komme ut av skallet og å tørre å bry seg om sin neste. På bildet over her ser dere meg som skilpadde. Ellers hadde jeg ansvar for å lede gudstjenesten sammen med Anton, pastor på Sion.
 Barnegospelkoret og Team Sulebakk var også med på Gudstjenesten. 

 Geir, barne og ungdomspastor i frikirken holdt preike. Her med skilpaddeskallet jeg og Guro hadde laget. 
Som en konkret utfordring til alle ble det delt ut en nestekjærlighetskalender som jeg hadde laget, med en utfordring for hver måned. Kalenderen finner du HER

 Hele gudstjenesten ble avsluttet med velsignelsen. Her lyser vi velsignelsen sammen! En flott opplevelse


3 kommentarer:

  1. Jammen er du sør som skilpadde å, nå er all angst for den forsvunet :-)

    Hærlig Beate :-)

    SvarSlett
  2. Kjære deg, jeg må bare aller først si at jeg blir helt rørt av alle de gode, dype og reflekterte ord du legger igjen inne hos meg - jeg setter umåtelig stor pris på det, det skal du vite. Mer enn en gang har du lyst opp en ellers kjip dag for meg. Så takk skal du ha :)) Også til dette innlegget ditt, så herlig å lese om denne store happeningen - hvor så mange er samlet, så herlig sang og musikk der barna også slipper til - og ja, deg som skilpadde, det må vel ha toppet det hele ;) hehe...herlig. Takk for alt du deler - syns det er fantastisk at vi har samme tro. Må Gud velsigne uken din videre. Mange klemmer til deg fra meg (som snart legger lokket på kofferten og stikker av gårde i morgen ;))

    SvarSlett
  3. Herlig! hehe :D Jammen er du søt som skilpadde! <3 Men jeg må le litt.. det er et stooort sprik å gå fra engel til skilpadde altså! ;D

    Løv juu! <3 *klemm!*

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)