tirsdag 5. juni 2012

Spre litt glede..


”Elsk hverandre inderlig som søsken, sett de andre høyere enn dere selv.”(Rom 12,10)

Spre litt glede
T/M: Jarle & Vegar

Spre litt glede, spre litt liv
Du kan være positiv
Du kan smitte noen der du går
Spre litt glede, spre litt liv
Du kan være positiv
Det betyr langt mer enn du forstår
Et lite smil betyr så mye
Vi kan være positive
Noen trenger dine varme ord
Vi kan gjøre mye der vi bor
                  
Vi kan hjelpe en som er litt deppa
Vi kan hjelpe en som er litt trist
Vi kan hjelpe en som henger med leppa
Vi kan hjelpe en som flyr i flint
For husk vi har fått en glede
Og gleden er til for å dele med fler’

Vi kan hjelpe en som er alene
Vi kan hjelpe en som ingen ser
Vi kan hjelpe en med vondt i benet
Vi kan hjelpe en når andre ler
For husk vi har fått en glede
Og gleden er til for å dele med fler’

Jeg holder på å lage en oppmuntringskalender, eller en nestekjærlighetskalender. En utfordring for hver måned, gjennom året. Vi trenger å bli utfordra på å se de som er rundt oss. Har du noen gode tips til utfordringer??

1 kommentar:

  1. Så flott tekst! Oppmuntringskalender er det nok mange som hadde trengt :) Her går det opp og ned, hormonane er heilt i ulage sidan eg er gravid, og då skiftar det lett frå latter til tårer.

    Utfordring ja.. Spørja nokon om dei treng hjelp til husarbeid, klesbretting eller slikt? Det gjer ei venninne av og til med meg, og eg blir veldig glad for det :) Klem!

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)