onsdag 10. februar 2010

Herre, du er min øy i havet
I ditt fang bygger jeg rede
Du er havets ro
I den freden hviler jeg
Du er bølgene som vasker mot strandsteinene
Bølgesuset er min hymne
Du er fuglesangen over sjøen
Jeg synger med fuglene
Du er bårene som bryter mot berget
Jeg priser deg i bruset
Du er havet som omgir hele meg
Jeg hviler i deg


Jeg er på skole denne uken. Det er kjempe spennende, men det er masse tanker og følelser som skal fordøyes. Kanskje deler jeg noen av dem med dere etterhvert, men i kveld vil jeg dele en bønn vi hadde i kveldsliturgien. Bildene er tatt tidligere en gang..

6 kommentarer:

  1. Vet du, det er så vakkert Beate at en kommer seg ikke ut av bloggen din denne morgenen :-) jeg ble forhekset av de bølgene, og hadde jeg vært der kunne jeg sittet ved den vannkanten og fiosofert lenge lenge....

    Takk for at du viser :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for den fantastiske bøna... Når eg er i naturen, kjenner eg det som om Gud kjem nærare enn i kyrkja... Faktisk!

    SvarSlett
  3. Hei Beate! Har sakna deg på bloggen min! Så kjekt at du la igjen ei helsing! Nydeleg bøn, og veldig vakre bilder. Eg kjenner at eg lengtar veldig til vår og sommar. Håper skuletida di er givande!

    Ha ein fin kveld!
    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  4. Gang på gang trollbindes jeg av disse bildene :-)

    SvarSlett
  5. Vakkert, mektig og stemningsfullt.
    Til ettertanke...

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)