torsdag 5. juli 2012

Verona- en vakker by og mektig opera! Nord- Italia del 2



Jeg drømmer allerede om å reise tilbake.. Vi fikk ikke mer en en liten smak av Verona denne turen, men her skal dere få noen glimt av den vakre byen.



 Verona er også Rome og Julies by. Inn en liten port, midt i handlegaten kommer du inn på en liten gårdsplass. Der finner du julies hus og balkong. (Og en statue og butikk)
 Veggen i porten er full av kjærlighetsgrafitti






 Her har mannskoret stilt opp for å synge litt
 og konene er trofaste tilhørere


 Høydepunktet på Verona turen var uten tvil opera Carmen i Arena di Verona!
Et 2000 år gammelt amfiteater der det tidligere var gladiatorer og løver er nå gjort om til en fantastisk scene! Omkring 16000 mennesker fant plass for å se Carmen.  For en opplevelse! 200 mennesker på scenen samtidig, 5 levende hester, vakker musikk, varm sommernatt, ja det var en fantastisk opplevelse. Operaen er på fransk, så vi forsto ikke så mye av tekstene, men med et enkelt sammendrag av historien fra min gode kantor-kollega var vi godt hjelpt.  




 Her kan du få en liten smakebit fra Operaen fra et tidligere år.

2 kommentarer:

  1. Ojjj vakker du er Beate, må først få lov å si det da :-))) åsså så fin på håret!!!! fikk sinnsykt lyst til å klippe meg slik jeg også, kort, for innerst inne her i sjela er ei korthåra, he he men i jobben min, kjekt å bare ta det sammen å sjø... åsså frisørskrekk må vite, så bare skrekk på hue mitt :-(

    Verona skal være en fantastisk by ja, aldri vært der selv, men en hører og har jo sett bilder, som her, frister kan man si :-)

    Flott vær på min kant av landet å nå, men litt tid til blogging får en da til innimellom.

    Nyt sommerkvelden kjære venn.

    SvarSlett
  2. Så herlig å lese om Italia-reisen din, det var inspirerende!! :) Og så gøy å se mer bilder av deg, du er så flott atte. Og det ser virkelig ut til at det har vært strålende med en slik tur - ikke rart du lengter tilbake. Har selv nettopp vært i Italia og jeg SKAL og MÅ tilbake - helst i morgen ;) håper du har gode dager og at helgen byr på mye koselig for deg. god klem herfra

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)