søndag 22. august 2010

Deilig sløvehelg

Ja, jeg kal likegodt bare innrømme det med en gang. Jeg har tilbrakt store deler av helga liggende rett ut på sofaen og bare kosa meg. Lest bok, blogger, strikka litt og kosa med katten.
Boka jeg har lest er PS: Jeg elsker deg! av Cecelia Ahern

Bak på boka står det:
Like før Holly fyller 30 år, blir hennes ektemann Gerry plutselig syk og dør. Hun føler at livet stopper opp, og at den eneste personen som kan hjelpe henne, er den personen som ikke lenger er der. Men så skjer det uventede: Et par måneder senere dukker Gerry opp igjen i form av 10 små brev han har skrevet til henne før han gikk bort. Alle brevene ender med de samme ordene: PS: Jeg elsker deg!
Med Gerrys ord som som veiviser, og omgitt av sine galgenhumoristiske venninner og en familie som skjemmer henne bort, elsker henne, og gjør henne gal, legger Holly ut på en gripende spennede og ofte hylende morsom oppdagelseferd.

PS: Jeg elsker deg! er en hjertevarm historie om ekteskap, vennskap og hvordan kjærligheten kan være så sterk at den kan snu det knusende tapet ved et dødsfall om til en ny begynnelse i livet. En historie som vil røre deg til bøttevis av tårer og masseviss av latter.

Jeg slukte de 500 sidene, bøttevis med tårer ble det ikke fra meg, men jeg er ikke typen som gråter særlig ofte av bøker og filmer, men jeg lo ofte høyt og godt mens jeg leste boka.

9 kommentarer:

  1. Det så deilig sløvt ut ja..... Den boka finnes som film!! Den kan du se neste helg??...... AnneK:-)

    SvarSlett
  2. :) Takk for fine helsingar inne hos meg! Godt å sløve av og til! Eg er ikkje så flink å lese bøker, finn liksom aldri roa. Er veldig rastlaus av meg... Trur eg har sett litt av filmatiseringa av denne boka? Ganske ny film trur eg?

    Kos deg vidare med pusen din, her er det snart Aafk kamp! ;)

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  3. Så flott ei bok..
    den fekk eg lyst å lese..
    eg har også sløva i dag, men pga.dårleg form..
    Ha ei vakker ny veke!

    SvarSlett
  4. For en herlig helg det hørtes ut til å være!
    Helt enig med deg ang boka forresten - og ja, den er filmatisert! Filmen anbefales også :)

    SvarSlett
  5. Alle har vi godt av litt slaraffenliv innimellom :-)

    SvarSlett
  6. Den filmen måtte jg kjøpe etter å ha fått boka i hus. Du vil ikke angre om du ser den, nei ;)

    SvarSlett
  7. For en DEILIG helg du har hatt da! Gull verdt med sånne innimellom;)

    SvarSlett
  8. Det hørtes ut som ei helg helt i min ånd. På søndag kom jeg meg aldri ut av pysjbuksa en gang. Godt jeg ikke er alene om å nyte late dager da ;)
    Boka hørtes kjempe kjekk ut. Når jeg er ferdig med Sagaen om Is-Folket (for ente gang...) da kan det tenkes jeg stikker på biblioteket for å lete opp anbefalingen din :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Det såg fantastisk deilig ut! Trur kanskje eg må få tak i den boka og lese når me skal til Tyrkia. ;)

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)