torsdag 3. desember 2009

3. desember.

Mens frost og vintermørke rår
begynner Kirkens nye år
og våre sinn skal være vendt
mot lyset som på jord er tent

I mørket ved vår side står
han som steg inn i våre kår
Hvert adventslys skal mine om
at Jesus, lysets herre, kom

Han kommer stadig til oss inn
og lar oss se Guds milde sinn
vårt ønske ved den tente krans
er at vårt liv må være hans.

Når verden og dens tid forgår
gryr evighetens kirkeår
O Herrel, la oss finne vei
til lys og evig liv hos deg.

Norsk salmebok nr 23. Svein Ellingsen.


Hver dag i advent har jeg tenkt å dele et godt ord og noen førjulsbilder fra hjem eller hverdag.
I dag er det adventsbøkene mine jeg viser dere. Egentlig burde Jostein Gaarder sin julemysteriet også ha lagt her, men den klarete jeg søle full av noe kliss for noen år siden. Jeg ønsker meg en ny. Som kirkelig arbeider som hele adventstiden skal formidle julestemning til andre er det godt med noen bøker som kan gi litt påfyll.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)