tirsdag 14. juli 2009

Mandagstema: Urbant

Ukens tema er urbant. Når jeg tenker urbant, tenker jeg kafèliv og kaffe.
Jeg er ingen kaffidrikker, men når jeg får urban kaffe, som kaffe mocca og kaffe latte så drikker jeg det gjerne :)



Kaffe mocca
Ingredienser:
25 g Mørk sjokolade
Dobbel espresso
2 1/2 dl Helmelk
Sukker Framgangsmåte:
Smelt sjokoladen i vannbad i serveringsglasset. Tilsett espressoen og hell deretter over steamet melt. Melken kan være mindre skummet enn ved cappuccino. Drikken smakes til med sukker. Serveres i et høyt melkeglass.

Flere kaffeoppskrifter finner du her

For flere urbane løsninger av mandagstema, se her.

5 kommentarer:

  1. Godt med urban kaffe :) Eg er glad i kaffe latte :)
    TAkk for at du legger igjen spor i bildedagboka mi :) Det er koselig nokon orka å følge med den :)
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  2. Ikke noen kaffedrikker selv, men tar også gjerne en latte eller mokka. Litt urban må man være innimellom... hihi

    SvarSlett
  3. Forbinder akkurat dette med urbant jeg også selv om jeg ikke er kaffedrikker, drikker masse te istedenfor :)

    klemmer

    SvarSlett
  4. Jeg liker egentlig ikke vanlig kaffe, men kaffe latte med smak! Yammi! :)

    SvarSlett
  5. Ja, hadde meg en slik kaffe hjemme forrige dagen, men glemte selvsagt å ta bilde av det! Så er ganske så urbant og kult det!!

    SvarSlett

Takk for besøket, koselig om du legger igjen en kommentar før du reiser videre. (Kommentarer på gamle innlegg vil ikke bli vist før jeg har godkjent dem)